Event manager

Vacature eventmanager café de Huiskamer

Beschrijving

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging in de evenementenbranche? Wij zijn op zoek naar een ervaren, zelfstandig werkend eventmanager om bij café de Huiskamer jaarlijks de 4 grote evenementen Carnaval (5 dagen), Koningsnacht en –dag, Breda Jazz festival (4 dagen) en de Havenfeesten (3 dagen) te organiseren op ons terras/plein van 750 m2. De bezoekersaantallen op het plein liggen tussen de 1000 en 2500 per dag. Daarnaast organiseert de eventmanager meerdere kleine tot middelgrote feesten en evenementen.

Jouw werkplek

Café de Huiskamer beslaat 2 monumentale panden met totaal 7 verdiepingen, de vishal (open rijksmonument) en een groot terras/plein aan het water. Op het plein en de vishal hebben we ruimte voor zo’n 650 zitplaatsen en grote evenementen voor duizenden bezoekers. Er worden sinds 2017 evenementen bij de Huiskamer georganiseerd en het is over de jaren uitgegroeid tot één van de grootste en populairste evenementenlocaties in de binnenstad van Breda.

Het team

Je staat er niet alleen voor, je komt in een gezellig horeca-evenemententeam terecht van circa 80 werknemers. Je werkt direct samen met de eigenaren, de bedrijfsleider, de personeelsmanager, de operationeel manager en de floormanagers in ons bedrijf. Ook zijn er veel handjes en een technisch manager die jou helpen om de evenementen op en af te bouwen. Daarnaast zijn er bij grote evenementen externe stakeholders waar je mee samenwerkt. Denk daarbij aan de gemeente, de politie, brandweer, beveiligingsbedrijven, brouwerijen, technici, etc die nodig zijn om deze evenementen te organiseren.

Jouw functie

Als eventmanager ben je eindverantwoordelijk voor de grote evenementen. Je werkt offertes uit, denkt mee over de concepten, bepaalt het programma, optimaliseert de draaiboeken, etc. Vanaf het vergunningstraject bij de gemeente tot aan de afbouw van het evenement. Je stuurt op de evenementendagen samen met de andere managers de evenementenmedewerkers aan, je bent aanspreekpunt voor stakeholders en je houdt het overzicht.

Naast deze grote evenementen organiseer je op ons plein ook een aantal kleine tot middelgrote (stads)evenementen, zoals de Singelloop, de Sinterklaas intocht, Move to Fight Cancer en het EK/WK. De feesten en partijen in de horecazaak worden deels ook jouw verantwoordelijkheid. Daarnaast is er op den duur ruimte om zelf evenementen te creëren en organiseren.

Jouw competenties

  • Minimaal 3 jaar full time ervaring als event manager.
  • Gedreven en ondernemend.
  • Creatief en gevoel voor detail.
  • Stressbestendig en accuraat.
  • Organisatorisch, gestructureerd en communicatief.
  • Aanpakkersmentaliteit.
  • HBO werk- en denkniveau.
  • Woonachtig in de regio 076.

Wij bieden jou

  • Een superleuke en uitdagende job met een salaris tussen de 3.100 en 3.600 euro bruto per maand (obv 38 uur) passend bij jouw leeftijd en ervaring.
  • Een winstdeling van 5% die op kan lopen tot een aantal honderd euro bruto per maand.
  • Het is in principe een full time functie, maar 32 uur is ook mogelijk.
  • Je kan vanaf 1 december starten.
  • Een 1-jarig contract, daarna de mogelijkheid tot een vast contract.
  • Een pensioen regeling via het Pensioenfonds Horeca & Catering.
  • Hybride werken is in overleg mogelijk.
  • Flexibele werktijden ten tijde van de evenementen.
  • Een tijd-voor-tijd regeling. Neem overuren op of laat ze uitbetalen.
  • Een laptop en een telefoon.
  • Een reiskostenvergoeding indien van toepassing.
  • Aandacht voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

Solliciteren

We zouden het heel leuk vinden als je ons een bericht stuurt, ook al is het om even vrijblijvend te komen kijken of de locatie en het team je gaan bevallen. Het zal je positief verrassen. Je kan online een gesprek aanvragen via ons contact formulier hieronder of mail je CV naar info@dehuiskamerbreda.nl. Wij nemen dan meteen contact met je op.